Van werken voor de samenleving naar werken met | Co-creatie sessie 22 sept. 16.00u, Utrecht

Van werken voor de samenleving naar werken met Co creatie sessie

Van werken voor de samenleving naar werken met. Hoe doe je dat?

Hoe krijgen we meer voor elkaar en maken we optimaal gebruik van de aanwezige kennis in de samenleving. Hoe kunnen we goed omgaan met alle initiatieven vanuit de samenleving? Hoe krijg en hou je de beweging gaande? Deze vragen worden veelvuldig gesteld. Gemeentebewegers gaat over beweging creëren en gaande houden. Over hoe je je steeds maar weer kunt aanpassen aan de veranderende omstandigheden. Want wat verandert het snel: voordat je het weet is het net vastgestelde beleidsstuk al weer hopeloos verouderd. Of is het  gemaakt achter het bureau en mist het alle verbinding met de werkelijkheid.

Hoe anders te doen? Graag faciliteren wij de dialoog over hoe we verandering kunnen realiseren samen met de samenleving, in plaats van voor. Niet vanuit de wetenschap dat wij het (beter) weten maar vanuit samen ontdekken, co-creëren en in beweging komen. Met als basis de praktijkervaringen die Gemeentebewegers, 7Senses en Publiek Werkt Samen inmiddels hebben opgedaan, waarbij we verschillende sleutelprincipes hebben ‘ontdekt’ die we graag delen, toetsen en verrijken. Na een korte inleiding en inspiratie willen we de deelnemers deze ‘principes’ laten ervaren. Dan beklijft het beter en ben je beter in staat het over te brengen en mee te werken terug in je eigen organisatie.

Voor wie, wanneer en waar?

Ben jij bezig met organisatieontwikkeling, opgave gericht werken, participatie of  innovatie binnen jouw organisatie en zoek je e naar andere manieren van organiseren om effectiever te zijn? Dan nodigen we je van harte uit op woensdag 22 september van 16 uur tot 19 uur voor inspiratie en het goede gesprek en om samen te delen en veel te leren! We ontmoeten elkaar in Utrecht bij het kantoor van Publiek Werkt Samen: Atoomweg 50, Utrecht.

Voordat je weer naar huis gaat is er de mogelijkheid om nog wat te eten. Op de reis terug weet je je gesteund en gesterkt: je bent niet de enige die het anders wil en doet.

Gemeentebewegers organiseert deze sessie samen met Publiek werkt Samen en 7Senses.

Er zijn geen kosten verbonden aan deze sessie behalve een optimistische en openhouding om een positieve bijdrage te kunnen leveren!