Inspiratiecongres: ‘Binnen Leeft’ | 20 april

Op 20 april organiseert Kleine ingrepen, Mooie gevolgen (KIMG) het inspiratiecongres ‘Binnen Leeft’.

Centraal staat gedragsverandering, als professionals en vrijwilligers willen we (tijdelijk) kwetsbare mensen een steuntje in de rug geven. Gedragsverandering speelt daarbij een belangrijke rol. Het vraagt ook om een spiegelbeeld: wij kunnen allemaal (tijdelijk) kwetsbaar worden! Als wij ons inzetten voor de ander, hoe doen we dit dan en moeten we wellicht zelf ook veranderen?

Het congres start met Barend Rombout, een man die zijn sporen heeft verdiend bij de Politie en gemeenten Rotterdam en Westland. Zijn bevlogenheid is terug te lezen in zijn boek ‘’Basisfatsoen’’.

Loes Nijskens van KplusV neemt ons mee in de wereld van Gedragsverandering. Daarna hebben we een interactieve marktplaats met (inmiddels) ruim 20 organisaties en initiatieven. Een deel richt zich vooral op (tijdelijk) kwetsbare mensen, een deel richt zich vooral op professionals in organisaties. Het is interactief, de organisaties kunnen zelf ook actief meedoen.

Binnenkort verschijnt een programmaboekje met deelnemende sprekers, organisaties en initiatieven.

Wil je erbij zijn? Dat kan!

• Inloop: 14.30.
  • Programma: 15.00- 17.00 uur
  • Locatie: Priva Zijlweg 3, De Lier
  • Daarna is er een borrel en kun je verder netwerken.

Gemeentebewegers ondersteunt dit initiatief en is vertegenwoordigd samen met Evert Jan van Hasselt op de interactieve marktplaats.

Inschrijven kan heel eenvoudig: meld je hier aan dat je erbij wilt zijn. Deelnemers krijgen het programmaboekje in maart toegezonden. Deelname is gratis.